...avagy hogyan álcázzuk közvéleménykutatásnak a rejtett áremelést?
A Heineken is beszállt az évek óta tartó fogyasztóhülyítésbe, ami a kiszerelési méretek és/vagy a minőség csökkentése útján próbál piacot szerezni/megtartani. Ráadásul ők ezt innovációnak nevezik, meg egyéb hajánál fogva előráncigált okokkal magyarázzák, mondván, hogy ezt tulajdonképpen te kérted. (Ez ismerős valahonnan. :-/)
Mondjuk, én biztos nem, mert nem iszom Heinekent, ami a világ legtúlhájpoltabb (amennyiben van ilyen szó) söre. De, akinek erre van gusztusa, mostantól a megszokott méretek helyett 0.25-ös, és 0.4-es csomagolásban élvezheti a hollandok remekét. (A félliteres doboz megmarad, de normális fogyasztó nem iszik dobozos sört.)
A kisebbik palack NEM visszaváltható (vesd össze: környezetvédelem). Ráadásul a multipack-csomagolás fényezése alighanem azt jelenti, hogy a későbbiekben nem lehet majd egyesével vásárolni a cuccot.
Vajon meddig lehet lefelé menni az élelmiszerek csomagolásának méretével? (Ne felejtsük, hogy minél kisebb a kiszerelés, relatíve annál drágább a göngyöleg. ...és több a szemét.)
Én mindenesetre beszereztem egy jó nagyítót.