A Budapesti Közlekedési Központ újabb kétségbeesett lépésre készül, hogy önnön létjogosultságát bizonyítsa. A jövő héttől felcserélik az Andrássy út Oktogontól a Bajcsy-Zsilinszky útig tartó szakaszán a parkoló-, ill. kerékpáros sávot (bővebben itt).
Az elképzelések-szokás szerint- nagyívűek ("merjünk nagyot álmodni"), félő azonban, hogy a végeredmény a Budaörsi úti buszsávhoz hasonlatos, csúfos bukás lesz.
Vitathatatlan, hogy a jelenlegi közlekedési rend nem jó. Az elviekben megfelelő(bb) új megoldáshoz azonban nincs elég hely (ha lenne, eleve így csinálták volna). Ergo- valaki újból hátrányt szenved, íróasztal mellett kiötlött, nem működő dolgokra költünk egy csomó pénzt. (Az is rejtély földi halandó számára, hogy a nagykörúti villamos haladását (elvileg) segítő- és mindenki mást akadályozó- algoritmus kidolgozásán mi került negyvenegynéhány millió forintba.)
Holott költséghatékonyan- a kerékpáros-sáv közlekedési irányának megfordításával- a problémára optimális megoldást lehetett volna találni.
UPDATE: Az elkészült részek alátámasztják a fenti aggodalmakat, a BKK-nak nem sikerült a tér kitágításával átírni a fizika törvényeit. Az általuk jelzett "ajtónyitásnyi távolság" kb. negyven centi, ami valljuk be csupán a szájtépés szintjén elég egy autóból való kiszállásra. Ergo- a továbbra is hátulról érkező biciklista, a figyelmetlen autósok miatt most már nem a járdára, hanem a közlekedő járművek közé fog kerülni. (Arról nem is beszélve, hogy baloldalon mindig ki fog valaki szállni, míg az eddigi rendszer szerint a parkoló autók jobb oldala mellett kellett kerékpározni, ahol viszont sokkal kevesebben utaznak.) Az új rendszer sokkal jelentősebb potenciális veszélyt hordoz magában.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a Budaörsi úti buszsáv ide-oda festegetése után újabb, az emberi butaságot jelképező mementóval gazdagodott a főváros.
(Fotó: Ránki Dániel/Index)
Az utolsó 100 komment: