...avagy malac esete a mobiltévével
Az úgy kezdődött, hogy vagy két éve lett egy okostelefonom. (Bizony!) A választott díjcsomag 10 óra díjmentes tévézést tartalmazott mobilon. Jó, mondám- nekem ez bőven elég, ha valamit meg akarnék nézni. Tényleg elég volt. Olyannyira, hogy néha hosszú ideig nem is vettem igénybe a szolgáltatást, ami így 30 nap után automatikusan megszűnt, és mindig újra aktiválni kellett. Biztos van ebben ráció, nekem mindezidáig nem sikerült rájönnöm, mi az. Aztán már nem is volt ez lényeges, mert egyszercsak úgy kiestem a pixisből, hogy egyáltalán nem sikerült újraélesztenem a cuccot. Mi tesz ilyenkor a júzer? Telefonoz. Fölhívtam őket, beszélgettünk, szent ígéretet tettek, miszerint minden erejükkel azon lesznek, hogy újra élvezhessem a mobiltelefonon való televíziózás gyönyöreit. És tényleg! Még vissza is hívtak, hogy néhány kérdést tegyenek fel. Ezzel együtt nekik sem sikerült életet lehelni a dologba, kooperációnk egy pimf (Figyelem!) sms-sel ért véget:
Tisztelt Ügyfelünk A(z) xxxxxxxxx számú bejelentés kapcsán központi hibát nem találtunk. Ha továbbra is fennáll, kérjük hívja a 1430-at! Magyar Telekom
Nem hívtam, mert alapvetően lusta vagyok, és egész jól elvoltam mobiltévézés nélkül is, valamint nem kenyerem az ügyfélszolgálatokkal folytatott eszmecsere. Mígnem elérkezett a focivébé ideje (OLÉÉÉ-OLÉ-OLÉ-OLÉÉÉ!), és úgy gondoltam, mégiscsak jó lenne egy-egy meccsbe belenézni olykor. Viszont a cég honlapján seholse találtam a megszokott aktiválási részt, ezért elzarándokoltam egy ún. T-Pontba, hogy számlám befizetésével egyidejűleg újólag megkíséreljem bekapcsoltatni a szolgáltatást. Rövid idő alatt két dolog derült ki:
- a bejelentésem késedelmes kezelése kapcsán kaptam bő 5000 forint jóváírást
- a Magyar Telekom Nyrt. június elsejétől megszüntette a MédiaMánia-díjcsomagokba foglalt díjmentes MobilTV szolgáltatást
(Amit a havi számlához kapott tarifaváltoztatási táblázat apróbetűs részében sietett elrejteni, noha egy szájbavágott sms-t is küldhetett volna, ahelyett, hogy ötödször érdeklődnek ily módon, meg voltam-e elégedve szerződött partnerükkel, akiknél befizettem a számlámat. ...egyébként meg. Szintúgy sms-ben köszöntöttek a jómúltkor, abból az alkalomból, hogy pontosan ezer éve vagyok ügyfelük, és kifejezték abbéli reményüket, hogy ez a jövőben is így marad. De a tarifaváltásról, és kapcsolt részeiről nem küldtek értesítést. ...hm.)
Tegnap a spanyol-holland meccs kapcsán úgy döntöttem, hogy akkor majd tévézek saját kontóra. Mi sem egyszerűbb, gondoltam naívan, hiszen itt van a Magyar Telekom saját androidos appja, a zseniális nevű Műsorújság, ahol nemcsak tévézni, hanem előfizetni is lehet. Hogy miért egy bele épített sms-küldéssel, az megintcsak rejtély. De, ha így, akkor így. Az applikáció (ismétlem a Magyar Telekomé) fel is ajánlotta a "MOBILTVALAP" üzenet elküldését. Megtettem. Válasz (szintúgy a Magyar Telekomé):
Tisztelt Ügyfelünk! A megadott "MOBILTVALAP" kulcsszó hibás. A helyes kulcsszavakat megtekintheti a honlapunkon. Üdvözlettel: Telekom
Megfordult a sapka a fejemen, de én se most jöttem le a falvédőről. Egy "mobiltvalap" sms-sel válaszoltam, melyre azonnal jött is a riposzt:
Tisztelt Ügyfelünk! Kérése nem teljesíthető. Hiányzik a + vagy a - a kulcsszó elöl (sic!). Üdvözlettel: Telekom
Körmönfontan beírtam a plusz-jelet a kulcsszó elé, de a Telekom még körmönfontabb volt, mert a legutóbbi üzenetet nem a sima 1430, hanem a+36301430 számról írta, amire viszont nem lehetett válaszolni. (Azt hiszem, ez a harmadik dolog, amit nem értek.) Egy lépésem maradt- megismételtem a küldést a 1430-ra, mire mi volt a válasz?
Tisztelt Ügyfelünk! A megadott "MOBILTVALAP" kulcsszó hibás. A helyes kulcsszavakat megtekintheti a honlapunkon. Üdvözlettel: Telekom
Itt feladtam- nem is láttam a meccset.
UPDATE: Mondom, akkor majd előfizetek az online ügyfélszolgálaton keresztül. De nem, mert ahogy belépnék (telefonszám>>jelszó>>belépés) lefagy a T-Mobile honlapja, csak a szájbavágott reklámjuk megy a háttérben folyamatosan. Nem először.
Igen, ez tk. egy IT-területen tevékenykedő cég.
...meg övék az Origo. Szerintem direkt csinálják. :-/