Helló!

10 évesek lettünk! ÉLJEK, ÉLJEK!

That's all, folks!

"Egyszerű figurák egyszerű életet élnek, nem veszik észre, ha saját lábukra lépnek." (C.A.F.B. -Budapest) http://www.youtube.com/watch?v=Uc6oPmmLxUM

nota bene!

"No soy un libertador. Los libertadores no existen. Son los pueblos quienes se liberan a si mismos."


(Ernesto "Che" Guevara)

FONTOS!

Internet Explorer használata esetén kisebb kompatibilitási problémák léphetnek fel.

(Ha ugyan használ még valaki IE-t.)

Bejegyzések

Friss topikok

Címkék

+n (1) 130 (1) 4K! (1) aaron swartz (1) ABBA (1) Agárd (1) Agnetha Fältskog (1) akarsz-e játszani (1) akt (1) Alföldi Róbert (1) államfő (2) Angela Merkel (1) árpa attila (1) ATV (1) audio (2) Az 50 legjobb film (1) Az ötödik pecsét (1) A hét mesterlövésze (1) a jó sör ó (1) a nemzet színésze (1) Bächer Iván (1) Bajnai Gordon (3) bajnokság (1) Balatonfüred (1) Bayer Zsolt (1) Bella étterem (1) BKV (2) Blaskó Péter (1) BMX (1) Bódi László (1) bor (1) bors (1) BuBi (1) budapest (5) Budapest Pride (2) bullshit (1) bulvár (10) bűnözés (2) celeb (3) cigány (4) cigánykérdés (5) cigánypecsenye (1) cipő (1) Cipő (1) Cser-Palkovics András (1) Csikar (1) csillag (1) csobot adél (1) Csutora étterem (1) deck (1) Dégi István (1) Deutsch Tamás (1) dohány (1) ECHO TV (1) Edda Művek (1) eger (1) Egervári Sándor (1) Együtt (1) Együtt 2014 (1) elefes (1) élelmiszer (1) emléknap (1) én kérek elnézést (2) Erdős Virág (1) errevarjálgombot! (1) étkezés (1) Európa (1) ezmiez (1) Fábri Zoltán (1) Facebook (1) Faragó (1) fekete györgy (1) fekvőrendőr (1) film (2) Fischer Annie (1) Fletó (1) foci-EB (4) Fölszállott a páva (1) Full Metal jacket (1) Ganxsta Zolee (1) Gerendás Péter (1) Gíró-Szász (1) gonzó a moziban (1) Gyarmati Fanni (1) gyász (1) Gyilkos túra (1) Hajdú-Bét (1) Hajdú Péter (2) hajdú péter (1) halloderozikate (1) Heineken (1) Hír24 (1) híradó (1) holokauszt (1) homár by malac (3) Horthy Miklós (1) Hunvald György (1) idióták (1) Illovszky Rudolf (1) Indul a bakterház (1) internetadó (1) irodalom (1) istenes bence (1) István a király (1) jánoshalma (1) János Károly (1) Japan Shinsei Symphony Orchestra (1) Járóka (2) Járóka Lívia (2) Jobbik (1) Juan Carlos (1) Juhász Gyula (1) kampányfinanszírozás (1) kazetta (2) Kettős mérce (1) kilakoltatás (1) király (1) Kőbánya (1) Kocsis Máté (1) költészet (2) komolyzene (3) koncesszió (1) Kossuth-díj (1) közélet (51) közszolgálat (1) kultúra (10) Kunhalmi Ágnes (1) Kurvaanyátokat! (1) labdarúgás (5) leopold múzeum (1) libegő (1) london (1) london 2012 (1) lord (1) lord együttes (1) löwenbräu (1) mackójelenti (3) mackó jelenti (1) magnó (1) Magyar Telekom (1) mákosguba (1) Malcolm Frager (1) március 15. (1) média (1) Mesterházy Attila (4) meztelen férfiak (1) migránsok (1) mindegyhogymit (1) MLSZ (1) mma (1) MobilTV (1) Moldova György (1) Mozart (1) mozi (2) MSzP (2) musical (1) naív ügyfél (1) Németország (1) Nemzeti Dohány Zrt. (1) norbert (1) nosztagia (1) nosztalgia (6) Óbuda (1) óhogyazakistúrsiessenbeléje (17) Olvasztó Imre (1) orbán viktor (1) Orbán Viktor (2) országgyűlés (1) Osztolykán Ágnes (1) Pálffy István (1) pályázat (1) Pannonhalmi Apátság (1) Papp Réka Kinga (1) Párbaj (1) pettyegetett kiszolgálás (2) pocsék áruk fóruma (1) politika (19) Puch László (1) Puskin (1) Puzsér Róbert (1) R.I.P. (4) Radnóti Miklós (1) rasszizmus (1) Regős Bendegúz (1) réka (1) Rey de España (1) rock (1) roma (2) roma büszkeség (1) roma integráció (2) roma march! (1) Ronin (1) rtl klub (1) rubint (1) Rudolf Barshai (1) sajtószabadság (1) Sándor Károly (1) Sánta Ferenc (1) Sarka Kata (2) schobert (1) Schobert Norbert (1) sehonnai bitang ember (1) Semjén Zsolt (1) Setét Jenő (1) Soós Imre (1) sopron (1) sör (2) spin-off (1) sport (7) Steiner Kristóf (2) Szabad Európa (1) Szabó Zsófi (1) Szerb Antal (1) szinti és roma (1) szurkolói regisztráció (1) Szvjatoszlav Richter (1) Tamás Gáspár Miklós (1) Tárki (1) Tiffán Zsolt (1) Törőcsik András (1) tőzsde (1) trafik (1) Tricollis (1) troli (1) trolibusz (1) tudomány (1) Ukrajna (1) Update1 (1) updateminuszegy (5) választás (2) Vasa (1) Vas Imre (1) vatizit? (1) vers (2) vesszőparipázás (1) Vidámpark (1) Vitézi Rend (1) vízilabda (1) voks 2021 (2) vörös (1) vörös csillag (1) vv anikó (1) vv zsófi (1) Wintermantel Zsolt (1) Wolfgang Amadeus Mozart (1) x-faktor (1) XVIII. ker (1) zene (9) ziu (1) ziu-9 (1) zsír (1) Címkefelhő

gumicukor szótár

1. kúrnám
2. sajnállak
3. irigykeCC
4. te mit tettél le az asztalra?
5. zeppelni
6. ez miért hír?
7. ki ez?
8. médiaribanc
9. ha elöbb leszopsz!
10. poronty szindróma
11. punna
12. ...az ilyenek miatt tart itt ez az ország
13. zsírdisznó
14. miért nem csináltok egy privát csetszobát
15. szilikon
16. dugnám, mint a lopott biciklit
17. fostalicska
18. "gondolj bele, mi van akkor, ha ez a te családoddal történik?"
19. agyhalott
20. repedt sarki
21. liptaikucu
22. képzeld van skajpom:)
23. csöcs:)
24. rászarnék a mellére és szétpaskolnám strandpapuccsal :)
25. Ő már vitte valamire
26. a szája meg mint a szopós-békáé
27. bikicsunáj
28. sunáznám
29. subáznám
30. meztelenül rákjárásban
31. blokkolnám
32. szúrnám a fosóját/fingóját
33. szurikáták tök állatok
34. szívnám már azt a jó kis kórházi gázt
35. pusztulj-gurulj
36. megdoblak cicakakával
37. legalja
38. "első"
39. savanya a szőlő nektek
40. púzóba/popóba engedi?
41. háj
42. szifon
43. PROMO, promózik, prometto
44. És akkor most énekeljük el a Csillagdalt!
45. Mazsola és Tádé, a faxom a szádé :)
46. béla?
47. van az a pénz
48. banooon
49. Hol van Kaly?
50. napi lindszi / stohl /
51. nyestesedjünk
52. retekklub
53. van egy cigid?
54. szánalmasak vagytok
55. ti sose dolgoztok?
56. sztivin szegál rózsája
57. eddig se néztem ezt a szart
58. nincs tévém
59. fikagépek
60. a ... poszthoz mé nem lehet kommentelni?
61. belterjes köcsögök
62. picsuka
63. kulturpolitika
64. gusztustalan antropomorfizáció
65. mi van veletek? semmi?
66. nem figyelsz, nem koncentrálsz
67. én nyertem az egyidejű komment versenyt!
68. EKV
69. megpusztult, mint Nessi
70. 100.!
71. fosódelfing
72. Kibaszott Blog Motor
73. ó, hogy pöcsözze a Kozsó!
74. MI, HA?
75. nem figyelsz, nem koncentrálsz
76. Te nézd... Gondold át!
77.. ánuszrózsa
78. kávét? cégeset
79. el lesz verve lánccal (by Senta)
80. rád ül a szumós
81. oszi, nemoszi, nem kap mást
82. ...de én vagyok a hülye, hogy ezt/erre elolvastam/rákattintottam
83. szégyenlem, hogy magyar vagyok
84. 5000.!
85. üdv a klubban!
86. rakj föl egy képet magadról/nődről/hapsidról/pingvinedről
87. nem értem, miért nem egy gyári munkással, vagy hidegburkolóval, villanyszerelővel, ..., jött össze?
88. vigyázz, mer' megtalállak, lenyomozom az IP címed !
89. a Terry Black / a Kolosy kurva annyát !
90. dingókutyák
91. mit akartál ezzel a kommentel közölni?
92. irigylem a problémádat
93. dubajozik
94. damuznám
95. akkor én leszarom, te ráturházol, Johnny meg a kupacra helyezi a fogselymét
96. a hal minden létforma számára mérgező
97. kommentelés a legfölsőbb szinteken
98. ... ezt már írtam!
99. ... hogy ne szakadjon meg a lánc(?)
100. most végre kimutattad a fogad sárgáját
101. Ryby csak önmagát adja
102. jó magyar mentalitás
103. apa kezdődik!
104. popcornt valaki?
105. ti elolvassátok a postot mielőtt kirakjátok?
106. ti ezért pénzt kaptok?
107. időspirálba kerültem!
108. azt hittem ennél nincs lejjebb / mindig van lejjebb
109. megérett a világ a pusztulásra
110. húskos
111. megstrausskahnolnám
112. ordas glammodell
113. gülüszemű csivava
114. Fendi-szakajtó
115. Majd azt én tudom!
116. Mau...
117. 'morgen! mit...
118. hee Babika cső! ( Kaly bébijének 1. szülinapjára )

az utolsó mindig minden körülmények között szám nélkül Senta örökbecsűje : ... POKOL !!!!

Peti

2013.04.01. 12:17 | agresszív kismalac | komment

Címkék: zene közélet Gerendás Péter

Peti

 Hiszek benne, hogy mindenkinek helye van itt, aki ide született.
 Ennek ellenére nem voltam szomorú, mikor Mohácsi Viktória elment. Némi eufémizmussal azt mondhatnám, hogy fikarcnyit sem használt a romák ügyének. A többi megélhetési jogvédő tevékenységéhez hasonlatosan.
 Mikor Kertész Ákos ment el, azért elgondolkoztam. De úgy véltem, sikerült felköpnie majd aláállnia. Ha azt hiszi, Kanadában hamarabb megszárad, ám legyen.
 De most, hogy Gerendás Péter készül távozni, mélységesen szomorú vagyok.
 (A Facebook-bejegyzés a videó után.)

Peter Gerendas
Búcsúlevél kicsit másképp…….
Nagyon fájnak nekem azok a mondatok amelyeket le fogok írni, de nem dughatom tovább a fejemet a homokba. 15 lemez, számtalan rangos díj után úgy döntöttem, hogy befejezem itthoni tevékenységemet. Ennek számos oka van.
Az egyik ok a hazánkban tapasztalható fasizálódás.
Néhány éve történt , hogy az utcán egy negyven körüli hölgy amikor meglátott azt mondta “te szemét patkány” Úgy éreztem, a szívemből egy darab, kitépve ott gurult el az aszfalton. Azon gondolkodtam miféle gyűlölet bujkál ma az emberekben, amikor én, aki nem vagyok politikus (náluk szakmai ártalom az ilyesmi), televízió interjúim során a gyermekeimről beszéltem, zenémmel, vagy szövegeimmel, viselkedésemmel senkit nem bántottam , ilyet váltottam ki valakiből, aki feltehetően anya, vagy az lesz egyszer. Pedig engem legtöbben arról ismernek, hogy sok gyermekem van. Még ma is ott állok az utcán, megdermedve.
A mocskos zsidózás, a nácik szerecsenmosdatása, a politika kufárkodása az emberek létező előitéleteivel, a már szinte természetes hétköznapi terminológiává lett bizonyos “zsidó háttéruralomról, zsidó bankárokról “ szóló hazugságok, összeesküvéselméletek és ezzel egyidejüleg a jól bevált bűnbakképzés általánossá válása , a folyamatos cigányozás, buzizás miatt régóta fontolgattam a távozást. De van egy “gulyás feelingem”, mint ahogy egy Klauzál téri sólet életérzésem is. Az anyanyelv, a hazám iránti forró szeretetem, a költészet, az irodalom, Bartók, Kodály, József Attila, Kosztolányi, és a többiek, idekötnek. Szakmailag soha nem volt szerencsém. Más híres előadókat kísértem, egy méterrel a hátuk mögött, és ennek szimbolikus jelentősége is volt. A második vonalban születtem, és ott is maradtam. Később a saját lábamra álltam. De a Rádiók nagyon keveset játszották a dalaimat, emiatt nem lehettek slágerek azok. Az elenyésző számú koncertek helyét átvették a vendéglátó helyek és a céges, sonkatekercs mellé játszott aláfestő zenék. Utáltam, ahogyan hátat fordítva zabáltak jólöltözött hölgyek, urak, akik felettébb leszarták a produkciót. Ma már ezeket visszasírom, mert játék közben a számlakönyvemre koncentráltam, a családomat tartottam el abból, hogy a művészetemet a kaszinótojás mellé felszolgálták. De ma már nincsenek ilyenek. A cégek csődbe mentek, de addig még gyorsan, a helyemet átvették a napi rendszerességgel jelentkező tehetségkutatónak álcázott valóságshowk hősei, akik három percig tündökölnek, de utánuk folyamatosan jön az utánpótlás, és mivel tehetségekben rendkívül gazdag ország vagyunk, kilátás sincs arra, hogy az elkövetkező 30 évben ne takarja ki valaki néhány percre a napot. Koncertek nincsenek. Felkérnek, aztán lemondják.
Öt évente csinálok baráti segítséggel, saját szervezésben egy-egy nagyobb produkciót, de két hónap próba, felkészülés ,az életművem bemutatása után kicsit zsebbe kell nyúlnom a végén, miután mindent kifizettem. Maradnak a vendéglátó helyek, ahol mikroszkopikus összegeket fizetnek, és néha még abból is alkudnak. Volt egy nagyon jó színházi ötletem is , de senkit nem érdekelt, de mégcsak vissza se hívtak, hogy ezt elmondják nekem.
Az életem során összegyűjtött javaimat eladtam, amit mind feléltünk. Zongora, ami sokat jelentett nekem, gitárok, amelyeket a spórolt pénzemből vettem. Néhány hete egy 30 éve dédelgetett 66-os Stratocaster gitártól váltam meg, amelynek eladása(nagy érték) pont egy hónapi megélhetésünket bitosította. Pedig nem élünk nagy lábon. Ez nem normális dolog. Ez az ország élhetetlenné vált . Értéktelenné vált az érték. Felment az ára a selejtnek. A gyermekeim az iskolában akkor vannak megdicsérve, ha mozdulatlanul ülnek a padban, mint a robotok. Az ablak akkor nyílik ki automatikusan, ha a műszer oxigénhiányt jelez . Igazgatói intőt kapnak jelentéktelen csínyekért. A zeneiskolában (ahol zenével elenyészően keveset foglalkoznak) lelkipásztori jellemzést kérnek, és választanunk kell ,hogy hittanra járunk, vagy etikára, amivel alaposan körül tudják rajzolni, mindenki identitását. Folyamatos Apeh szorongatásban vagyunk , 3 havonta inkasszóznak ,mert a Bt. Költségeit ha van bevételem, ha nincs, fizetnem kell. De időnként jön 20 ezres parkolási bírság, eladhatatlan zártkerti ingatlanon lévő használhatatlan sufni utáni 40 ezres építményadó, elviselhetetlen telefonszámlák, 3 Ft 50 fillérért vett I phone –ok amik a hűségnyilatkozat lejárta után (pont amikorra szétesnek) 300 000 Ft-ba kerülnek. Büntetések , 71 ezres gázszámla, 30 ezres villanyszámla és kocsira felvett 5 éve fizetett frankhitel (amiből még 1 év hátravan) pedig amikor megvettem már 200 000 km volt benne. A ház ugyan tehermentes, de bármikor ráterhelik a tulajdonlapra, esetleg valamilyen kifizetetlen számla miatt, így akár mi is hajléktalanok lehetünk. 6 kiskorú gyermekem van, de igazából a jövőképem kb egy hétre elegendő és az is eléggé lesújtó. Nemcsak a jövőtől félek már, hanem a jelentől.
Ezért úgy döntöttem, hogy elindulok valamerre. Még nem tudom igazán merre. Dél felé, vagy inkább északra? Sikerül-e, vagy nem? 57 éves vagyok. Ennyi idős korában apám már vágta a centiket a nyugdíjhoz. Nekem se nyugdíjam nem lesz, se centim.
Nem vagyok hajlandó korrumpálni, vagy pártokhoz, politikusokhoz dörgölődzni. Nem vagyok képes könyvet írni “hogyan veszítettem el a szüzességemet” .Nem tudok tanítani ,nincs türelmem hozzá,mert folyamatosan arra gondolok,miért kell ezzel kínlódnom, vannak nálam sokkal képzettebbek, akik nálam ezt jobban csinálnák, amihez meg én értek,, azt meg nem csinálhatom. Egy másik országban kell valahol meghúznom magam egy ideig, és bízni abban , hogy van olyan hely a Világon, ahol értékelik amit én tudok. Mert itt nem, ezzel jobb szembesülni. A gitáromba kapaszkodok, mint egy hajótörött. De nem azért írom ezeket, mert sajnáltatni akarom magam, Isten őrizz! Megoldottam mindig, és most is meg fogom. Bízom a tehetségemben. Idáig mindig én tartottam a lelket a barátaimban, bizonyos “napsütésről, meg madárfüttyről” beszéltem,de már nem tudok ilyen okosakat mondani. Muszáj visszakapnom a reményt, a jövőképet, a mosolyt, hogy gyermekeimre úgy nézhessek, ahogy néhány éve.
És miközben ezt írom, kislányom Róza idehozott egy papírt “Boldog Húsvétot apu”…

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kismalac.blog.hu/api/trackback/id/tr215187014

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy búcsúlevél apropóján 2013.04.01. 21:16:46

Negyedjére olvasom el Gerendás Péter levelét, ki tudja, hányadik blogposztot és cikket olvasom el a témában, és annak ellenére, hogy nem akartam foglalkozni a dologgal, a bennem kavargó gondolatok sajnos nem hagynak más lehetőséget: megírom az iksz-plu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viax 2013.04.01. 14:30:44

Eszter falusi portékáit árulja a facebook-on. tán egy éve írta, hogy be kell fejeznie a csoda szappanok gyártását, mert nem megy tovább, el kell adnia a kecskéit, és fel kell számolnia mindent amiért addig dolgozott. a termékeit szeretők fantasztikus módon mentették meg. reklámozták, rendeléseket gyűjtöttek, a posta költségeit kiváltva sok városban 'pontot' hoztak létre... így Eszter folytathatta áldásos tevékenységét mindenki örömére.
szóval, megy ez.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.01. 15:27:45

Nem gondoltam volna, hogy ez a dal egyszer ennyire fájón aktuális lesz.
@Viax: Eszter kicsoda?

Viax 2013.04.01. 15:36:36

@agresszív kismalac:
ez minden, amit tudok. és hogy mesések a dolgai!

www.facebook.com/EszterFalusiPortekai?fref=ts

----> 43. :)

England win The Ashes! 2013.04.01. 16:37:46

Sosem szerettem Gerendás zenéjét, de szomorú olvasni az írását. Főleg azért, mert a nagy része igaz.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.01. 17:03:05

@Dr Jozef Vengloš: Akkor most gondold el- én még szeretem is a zenéjét!
A Sweet Juliát például fényévekkel jobban énekli, mint Zorán.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.01. 17:04:58

...az Elkésett karnevállal azért Friderika jobb.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.01. 17:16:20

@Viax: Köszönöm.
A szerkesztőség nevében.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.04.02. 23:08:55

@agresszív kismalac: Tudtam, hogy ez már volt valahol:

2011.03.13 22:51:27agresszív kismalac

a szép júlia tényleg gerendás-dal, de ha jól tudom, ő csak angolul énekelte (sweet julia), sláger zoránnal lett (bár nekem az eredeti jobban tetszik:-)).

excenter 2013.04.03. 08:06:11

@Viax: Érdekes a Blowin' in the windet Gerendástól hallani.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.27. 12:18:41

éééssss
mint kiderült, szegény gerendás, évek óta mondogatja ezt , szomorúan, és lehangoltan, körülötte mindenkibe beleb..a a bút és bánatot..

..oszt beül a luxuskocsijába..és röhögve elhajt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.27. 15:13:30

@batgirl: Évek óta mondogatja, aztán egyszer csak betelt a pohár. ...és beült a majd' tízéves Lexusába, ami lehet, hogy nem ér többet, mint a te autód.
Röhögve?
süti beállítások módosítása